پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره ، نوعی پارتیشن است که برای تفکیک فضاهای مختلف مسکونی، اداری، تجاری، دانشگاهی و… به کار می رود یا به عبارت دیگر با استفاده از پارتیشن تک جداره می توانید یک محیط بزرگ را به چند بخش کوچکتر با کاربری های مختلف تقسیم کنید.
پارتیشن تک جداره کاربردهای متفاوتی دارد؛ به عنوان مثال برای جدا کردن هال و پذیرایی از هم، برای ایجاد دو کلاس درس مختلف از یک کلاس، برای پنهان کردن بخش هایی از ساختمان از دید عموم، برای ساخت یک فضای بازی برای کودکان، برای تفکیک ورودی از بخش های دیگر ساختمان و… می توانیم از پارتیشن تک جداره استفاده کنیم.
پارتیشن تک جداره با استفاده از مواد مختلف مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم ساخته می شود که ابعاد و ارتفاع آن بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است؛ به عنوان مثال پارتیشن تک جداره را می توان به صورت کوتاه، نیمه بلند، بلند و حتی تا سقف طراحی کرد اما در هر حال توصیه می شود که ارتفاع درب پارتیشن کمتر از دو متر نباشد.

پارتیشن اداری تک جداره معمولا از مواردی است که در شرکت ها برای تفکیک سازی وتقسیم بندی محیط ها استفاده میکنند ما با بهترین کیفیت درمحصولات خود آماده ی ارائه ی خدمات قوی به شما عزیزان می باشیم.
پارتیشن تک جداره یکی از بهترین روش های جداسازی محیط به شمار می رود که بتوان از فضای موجود نهایت بهره را برد.
اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه های جداسازی محیط کار خود هستید و یا زمان کافی برای دیوار کشی قسمت های داخلی ساختمان ندارید. بهره گیری از این محصول کارآمد این امکان را فراهم می آورد تا بتوان فضای در دسترس را به قسمت های مختلف با ابعاد گوناگون تقسیم نمود تا بتوان از آن بهترین استفاده را برد.
به سبب زیبایی منحصر به فردی که پارتیشن های تک جداره از آن برخوردار می باشد، این امکان را فراهم می آورد تا با بهره گیری از آن بتوان به محیطی زیبا دسترسی یافت.
پارتیشن تک جداره به گونه ای طراحی شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن از قابلیت نصب و اجرا برخوردار می باشد و به سبب همین امر این امکان را فراهم می آورد تا بتوان در زمان به میزان قابل ملاحظه ای صرفه جویی به عمل آورد .
پارتیشن تک جداره به سبب تنوع زیادی که دارد، دارای قیمت مناسبی می باشد به همین جهت مورد توجه شرکت های بسیاری قرار گرفته است و نکته قابل توجه استحکام فراوان این محصول می باشد.

پارتیشن تک جداره از پروفیل‌های 4*4 تهیه می‌شود که در آن، یک لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش استحکام پارتیشن می‌شود.

انواع پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره معمولاً با استفاده از یک پانل ام دی افی، شیشه ای یا آلومینیومی ساخته می شوند؛ بنابراین چون این نوع پارتیشن تنها متشکل از یک پانل است؛ عایق صدا و صوت نیست. ولی نحوه طراحی به گونه ای است که بتوان قفل و یراق روی این نوع پارتیشن نصب کرد. اما علاوه بر این مشخصات که در بین تمام پارتیشن های تک جداره مشترک هستند باید بگوییم که بسته به ماده به کار برده شده در ساخت پارتیشن با ویژگی های متفاوتی روبه رو می شویم.
یکی از مدل های رایج پارتیشن تک جداره با استفاده از یک پانل ام دی افی ۱۶ میلیمتری تهیه می شود. اگرچه پارتیشن های تک جداره کلاً عایق صوت و صدا نیستند اما میزان نارسایی پارتیشن تک جداره ام دی اف نسبت به سایر مدل ها بیشتر است؛ علاوه بر این پارتیشن تک جداره ام دی اف تاثیر بسزایی در خلق یک فضای خصوصی و کاملاً پوشیده دارد. همچنین می توان با ابزار زدن سطوح این نوع پارتیشن تک جداره، نمایی زیبا ایجاد کرد و پارتیشن را به یکی از لوازم دکوراتیو محیط تبدیل نمود.
علاوه بر پارتیشن ام دی اف، استفاده از شیشه ۶ میلیمتری نیز در ساخت پارتیشن تک جداره شایع است. پارتیشن تک جداره شیشه ای هیچ کمکی به پنهان کردن فضای موردنظر یا جلوگیری از عبور صدا و حرارت نمی کند اما تاثیری شگرف بر سطح روشنایی محیط و کاهش مصرف برق دارد. همچنین این نوع پارتیشن تک جداره، نمایی مدرن و امروزی به ارمغان می آورد. اگرچه پارتیشن شیشه ای مانند پارتیشن ام دی اف منجر به حفظ حریم خصوصی نمی شود اما شیشه برعکس ام دی اف دچار پوسیدگی یا موریانه خوردگی نمی شود. ضمناً برخلاف پارتیشن دو جداره شیشه ای، نصب پرده کرکره ای در پارتیشن تک جداره شیشه ای امکانپذیر نیست.
پارتیشن تک جداره آلومینیومی، یکی دیگر از مدل های متداول پارتیشن تک جداره است. برای ساخت پارتیشن تک جداره آلومینیوم از یک ورق آلومینیومی ۴ میلیمتری استفاده می شود. این نوع پارتیشن تک جداره امکان طراحی لوگوی مشتری بر روی پارتیشن را می دهد.

1-پارتيشن تک جداره شش ميل

به ديوار جدا كننده با كلاف آلومينيوم هشت پری و پركننده ام دی اف شش ميل دو رو با شيشه 4ميل ساده و يا شيشه برفی، پارتيشن تك جداره شش ميل ميگويند. پارتيشن تک جداره شش ميل با قابليت باز ونصب و جابجايی و تغيير شكل پارتيشن، طراحی و توليد شده است.

2-پارتیشن های تک جداره از16MDFمیلیمتری

برای ساخت پارتیشن تک جداره از 16MDFمیلیمتری استفاده می شود و البته در هر ارتفاعی قابل پیاده سازی میباشد که برای درب ارتفاع اگر بیشتر از 200 سانتی متر باشد مناسب تر است.

3-پارتیشن تک جداره آلومینیومی

طراحی سیستم پارتیشن اداری ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن آلومینیومی و پارتیشن اداری شیشه ای همواره یکی از عناصر مهم برای طراحی فضاهای اداری و دکوراسیون اداری می باشد.
انعطاف پذیری ، ایجاد محیط کاری زیبا و پویا ، توجه ویژه به نور ، به حداقل رساندن اختلال در امور کاری در سایه ایجاد یک ایستگاه کاری مرتبط و در عین حال مجزا با حفظ حریم خصوصی و از همه مهمتر مقرون به صرفه بودن و
توجه به هزینه های کلی ، طراحان مبلمان اداری را به سوی طراحی پارتیشن آلومینیومیسوق داده است .
در این مدل پارتیشن، شیشه های مورد استفاده ضخامت 4 میلی متر داشته و به سه نوع ساده، تمام سندبلاست و سندبلاست راه مات به کار گرفته می شوند. از ویژگی های پارتیشن تک جداره آلومینیوم این می باشد که می توان لوگوی شرکت و یا اداره مربوطه را به صورت سندبلاست بر روی شیشه اجرا کرد.

4-پارتیشن تک جداره تمام شیشه ای

در حالتی که میزان نور در محیط مهم باشد، برای تامین این نور می توان از پارتیشن های تک جداره شیشه ای استفاده نمود. قطر این مدل پارتیشن 10 میلی متر می باشد و تنها توسط آلومینیوم و یا فریم MDF محصور شده است. فریم ها در این مدل از شبکه هایی با کانال هایی هندسی تشکیل شده اند که باعث می شود در برابر ضربه مقاوم و مستحکم باشند. در پارتیشن های تک جداره شیشه ای، می توان از شیشه های براق و یا مات بسته به نیاز و سفارش مشتری بهره گرفت. این پارتیشن ها بدون محدود کردن فضای دید، محیط را مجزا و بخش بندی کرده و به علت قابلیت شست و شو و استریل کردن آن، در بیمارستان و آزمایشگاه ها قابل استفاده می باشند. همچنین به علت ظاهر شیک و مدرن، پارتیشن های تمام شیشه ای برای دفاتر روزنامه ها، شرکت ها و ادارات نیز بسیار مناسب می باشند.
در این شکل از پارتیشن بندی بیشترین و بهترین میزان نور در فضا منتقل شده که باعث می شود محیط دارای شادابی و طراوت بیشتری گردد.

کاربرد شیشه های رنگی در پارتیشن تک جداره

فرآیند تولید شیشه های سندبلاست با مدل های دیگر کمی تفاوت دارد. می توان این نوع شیشه رنگی را سومین نوع شیشه های دکوراتیو دانست. شیشه سندبلاست از پاشش پرفشار نوعی ماسه مخصوص به وسیله دستگاه سندبلاست تولید می گردد. در هنگام پاشیده شدن ماسه ها، می توان هر طرحی را بر روی شیشه حک نمود که این یکی از مزیت های مهم آن می باشد. این نوع از شیشه ها مات بوده و باعث می شود در بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی تمایل بسیاری به استفاده از آن وجود داشته باشد.
شیشه های سندبلاست در پارتیشن های تک جداره و پارتیشن دو جداره به منظور جداسازی فضای اداری مانند اتاق های کنفرانس و جلسات، فضای بین کارمندان و … استفاده می گردد. این دسته از شیشه ها از نظر طرح پذیری مانند شیشه های چاپی می باشند.
آیینه رنگی نیز، همان آیینه معمولی با رنگ خاص است که به عنوان شیشه دکوراتیور قابل طراحی در پارتیشن ها می باشد.

5-پارتیشن تک جداره لترون

لترون ترکیبی از تخته های چند لایه چوب می باشد که این تخته ها از چوب نرم و یا ضایعات خرد شده و تراشه های کارخانه های چوب بری تشکیل شده اند. این خرده ها به نسبت ذرات اولیه تشکیل دهنده MDF بزرگ بوده به صورتی که قابل رویت می باشند اما در ام دی اف این امر امکان پذیر نیست. ورق لترون تولیدی با توجه به پستی و بلندی های موجود در سطح، قبل از روکش زدن به وسیله ماشین آلات و ابزار بسیار دقیق پرداخت گردیده و ساییده می شوند. پس از آن روکش نهایی با توجه به نیاز و سفارش، روی این ورق چسبانده و پرس می شود.

تفاوت پارتیشن لترون و پارتیشن MDF

تفاوت لترون و ام دی اف در استحکام و مقاومت آن در مقابل رطوبت و ضربه می باشد. در پارتیشن تک جداره لترون از ورق 16 میلی متری با کلاف و قید های رابط آلومینیومی و شیشه 4 میل استفاده می گردد. تفاوت این مدل با پارتیشن تک جداره 6 میل در حالت آلومینیوم u شکل آن است که روی ستون ها بسته می شود.
پارتیشن تک جداره عیوبی نیز دارد که از آن می توان به عایق نبودن و عبور صدا و حرارت اشاره نمود.
پارتیشن بندی مناسب، به فضا و کاربرد مورد نیاز شما بستگی دارد. قبل از انتخاب نوع پارتیشن برای منزل و یا محل کار خود، ابتدا باید به محیط اجرا، دکوراسیون داخلی و کارایی مورد نیاز پارتیشن توجه نمایید.
پارتیشن بندی مناسب به بهبود راندمان کاری پرسنل، ایجاد فضای زیر ساختی زیبا و قابل استفاده و در نهایت به شکل گیری مجموعه ای کارآمد منجر می گردد.

مزایا و معایب استفاده

از مزایای پارتیشن تک جداره نسبت به دوجداره ارزان بودن آن و همینطور سبک بودن آن به همراه خاصیت جابجایی راحت و آسان آن می باشد. در پارتیشن های تک جداره امکان استفاده از قفل و یراق آلات برروی درب وجود دارد

پارتیشن  اداری تک جداره بهترین گزینه برای حک کردن لوگوی شرکت است زیرا شیشه های این پارتیشن ها مات می باشد.

در بین مزایایی که بین انواع پارتیشن مشترک است می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  پارتیشن تک جداره در رنگ ها و ترکیب های متنوعی تولید و عرضه می شوند و در نتیجه هر نوع سلیقه ای را راضی می کنند.
    •    پروسهنصب پارتیشن تک جداره خیلی سریع و آسان است.
    •    پروسه دمونتاژ پارتیشن تک جداره هم مانند پروسه نصب آن سریع و بی دردسر است.
    •    قیمت پارتیشن تک جداره نسبت به پارتیشن دو جداره کمتر است.
    اما پارتیشن های تک جداره، معایبی نیز دارند مانند:
    •    پارتیشن تک جداره خاصیت آکوستیکی ندارد.
    •    پارتیشن تک جداره عایق حرارات و گرما نیست.

محدودیت استفاده

پارتیشن تک جداره محدودیتهای زیادی در استفاده و نصب داشته و بیشتر در فضاهایی استفاده میشود که طرح تقسیم بندی فضاها نا مشخص بوده و تیغه چینی مشخص و برای مدت طولانی طراحی نگردیده است و صرفا برای زمان کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد پارتیشن تکجداره فریم قدیم دارای معایبی است که استفاده از این محصول را به شدت محدود و کاهش داده یکی از اصلی ترین معایب این پارتیشن عدم استحکام بالای این محصول بشمار میرود پارتیشن تکجداره به سبب دارا بودن مقاطع کم قطر فضای بسیار باریکی برای نصب داشته و اتصالات این پارتیشن بصورت خطی بوده و اتصالات خطی استحکام این پارتیشن را دچار مشکل کرده است .پارتیشن تکجداره فریم قدیم بصورت دیواره تک قابل استفاده نبوده و حتما میبایست بصورت کلاف در محیط استقرار یابد . وهمچنین کم قطر بودن مقاطع این پارتیشن عدم استحکام پانلهای آن را نیز شامل میشود.

اجزای تشکیل دهنده

ستون های آلومینیومی که به آنها “کلاف” گفته می شود.
رابط بین ستون ها که “قید” نامیده می شوند.
ام دی اف” که جهت پر کردن فضای بین ستون ها استفاده می شود.
شیشه که جهت زیبایی کار بین ستون ها قرار می گیرد.
پارتیشن تک جداره در انواع طرح ها و رنگ های مختلف ارائه می شود.
پارتیشن تک جداره نسبت به تمام پارتیشن ها قیمت پایین تر و نصب آسانتری دارد، اما اکثر مشتریان پارتیشن دوجداره را به دلیل زیبایی فوق العاده آن ترجیح می دهند.
در پارتیشن های تک جداره از فریم های خاصی برای فریم درب ها استفاده می شود تا نصب تجهیزات قفل و یراق آلات روی آنها صورت بگیرد. عمدتا پارتیشن های تک جداره به شکل دهانه ی کامل شیشه ای می باشند اما بر روی شیشه ها امکان ساختن با پانل های سلولزی معلق روی شیشه ها محیا می باشد.
مزیت هایی که می توان برای این موارد ثبت کرد شامل موارد زیر می باشد : سبک بودن ، نصب آسان و سریع ، دارا بودن قابلیت جابه جایی آسان ، دارا بودن نورگیر زیبا و دلباز و خاص ، مقاوم در برابر رطوبت و عامل های خارجی و خود ایستادگی ، تنوع در جنس ها و رنگ ( جنس های ام دی اف ، آلومینیوم ، شیشه ) ،دارا بودن قابلیت نصب کرکره ، جایگذاری راحت و آسان و ..

اجرا، نصب و هزینه

در صورتی که قصد دارید از پارتیشن در فضای اداری استفاده کنید باید تمامی اصول و موارد اولیه را در دکوراسیون اداری در نظر بگیرید و نسبت به خدمات و فضای اطراف و بودجه، توجهی خاصی داشته باشید تا بتوانید از این موضوع بهترین نتیجه را بگیرید. یکی از پیشنهادهای خوب برای شما می تواند استفاده از پارتیشن تک جداره باشد. هر مجموعه ی باید برای موفق شدن تعریف های خاصی را از رضایت مخاطب و ارباب رجوع در نظر داشته باشد تا بتواند میزان کارکرد خود را بالا ببرد و به موفقیت دست یابد.
در برخی از منازل زمانی که با کمبود جا روبرو هستیم می توانیم پارتیشن ها را جابه جا نماییم تا مشکل برطرف شود البته نباید فراموش کرد که حرارت و نور در همه ی فضاها به صورت یکسان باشد به همین دلیل از پارتیشن هایی استفاده می گردد که ارتفاع کوتاه تری دارند.
یکی از اصلی ترین و مهم ترین عواملی که در طراحی دکوراسیون اداری مهم است استفاده صحیح از پارتیشن اداری و مبلمان اداری می باشد.
معمولا پارتیشن ها به دو گروه اداری و صنعتی تقسیم بندی میگردند ، برای اولین بار واژه پارتیشن از کلمه cubiculum گرفته شده است که به معنی اتاق های کوچک بدون سقف می باشد .
نسل اول پارتیشن ها از کشور آمریکا وارد عرصه تجارت شدند و اولین پارتیشن ها به واسطه شرکت های فیلم سازی هالیوود پذیرفته شدند.
امروزه پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. جدا کننده و پارتیشن، علاوه بر جدا نمودن بخش های مختلف محیط های اداری برای استفاده بهینه از فضا و ارتقای عملکرد پرسنل و کارمندان یک مجموعه، جنبه زیبایی و دکوراتیو را نیز دارد.  پارتیشن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که یکی از پر کاربرد ترین آن ها، پارتیشن تک جداره می باشد. این نوع پارتیشن در ادارات و شرکت ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
پارتیشن تک جداره معمولا از فریم ها و جداره های MDF تشکیل شده و با توجه به سفارش مشتری، می تواند در ابعاد و اندازه های مختلف؛ کوتاه، نیمه بلند و یا حتی به ارتفاع سقف طراحی و اجرا شود. عرض این نوع از پارتیشن ها معمولا در حدود 16 میلی متر می باشد. یکی از اصلی ترین مزایای پارتیشن تک جداره قیمت ارزان آن نسب به مدل های دیگر پارتیشن ها می باشد که به علت سبک بودن به سادگی جابجا می شود.

جایگزین مناسب

شاید در نگاه اول پارتیشن تک جداره کم هزینه تر از پارتیشن دوجداره شانل،پارتیشن دو جداره آگوستیک فیگارو و پارتیشن شیشه ای به نظر رسد ولی با کمی تفکر می توان تیغه چینی و تقسیم بندی اصولی تر و مناسب تر را برای پارتیشن انتخاب کرد و پارتیشن های دو جداره وشیشه ای را انتخاب کرده و از قابلیتهای انها بهره برد .با دقت در طراحی و رسیدن به طرحی جامع و کاربردی و لحاظ کردن کلیه جوانب می توان به چیدمان و تیغه چینی دست یافت که علاوه بر استحکام بسیار بالا کلیه نیازهای ما را نیز پاسخ گو باشد. اگر پارتیشن تک جداره و پارتیشن های دو جداره را با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد این دو محصول از لحاظ زیبایی و قابلیت فاصله ریادی با یکدیگر دارند در استفاده از پارتیشن های دو جداره ما به دیوایدرهایی با استحکام دیوارهای ماسونی سازه ای اصلی ساختمان دست یافته و علاوه بر زیبایی محصول سازه ای با قابلیت داکتینگ نیز در اختیار خواهیم داشت .

داکتها و سیمهای نمایان در پارتیشن تک جداره

یکی از موارد غیر قابل اجتناب در محیط اداری وجود کابلها و سیمهای برق و شبکه می باشد که در پارتیشن تکجداره این کار با داکتهای رو کار و ناهمگون با دکوراسیون محیط صورت می گیرد ولی در پارتیشن دو جداره بدلیل ساختار باکس گونه پارتیشن میتوان از فضای داخلی دو جداره برای داکتها و سیمهای شبکه و غیره.. استفاده کرد وکلیه کابلها را کاملا از دید پنهان کرده و به محل های مورد نیاز انتقال داد.

منبع : workwood

0/5
دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه لطفا ابتدا وارد سایت شوید .

وارد شوید

برگشت به بالا
ارائه دهنده مبلمان و میز و صندلی های اداری