صندلی اداری خوب

صندلی اداری

صندلی اداری یکی از زیرمجموعه های مبلمان اداری است. مبلمان اداری اهمیتی ویژه در محیط های کاری دارند، چرا که از یکسو به طور مستقیم بر کیفیت کار، بهره وری و روحیه پرسنل اثر می گذارند و از سوی دیگر به عنوان یک جزء اصلی در دکوراسیون داخلی در ایجاد جذابیت بصری و تصویر ذهنی و در نتیجه رضایت یا نارضایتی مشتریان و ارباب رجوع نیز دخیل هستند. به همین علت است که شناخت و انتخاب درست مبلمان به خصوص صندلی اداری اهمیت زیادی دارد، چرا که طرح، مدل و شکل آنها نه تنها بر جسم و روان کارمندان بلکه بر پرستیژ و وجهه شرکت یا اداره نیز تاثیرگذار است. انتخاب نادرست صندلی باعث می شود تا کارمندان با طیف متنوعی از مشکلات روبرو شوند، از کوفتگی و خستگی های روزانه عضلات و اندام ها تا آسیب های جدی به گردن و ستون فقرات.

 

انواع صندلی اداری

صندلی های اداری انواع و اقسام گوناگونی دارند که در اینجا به تعدادی از آنها می پردازیم.

صندلی های اداری بر اساس کاربری

  1. صندلی مدیریتی

این مدل صندلی اداری طرفداران زیادی دارد، اغلب بزرگ و بلند بوده و ساخت آنها از ابعاد مشخصی پیروی نمی کند. فضای که اشغال می کند بیش از سایر مدل هاست اما در مقابل برای استفاده طولانی مدت مناسب است. طبیعتا به علت طراحی و متریال به کار رفته قیمت بیشتری نیز دارد.

 

2. صندلی کنفرانس

همانطور که از عنوان آنها پیداست، این مدل صندلی ها مناسب سالن های کنفرانس و اتاق های جلسات هستند، از همین رو به آنها صندلی هیئت مدیره نیز گفته می شود. به نسبت مدل های دیگر تنظیمات کمتری دارند چرا که استفاده از آنها بطور موقتی و کوتاه مدت می باشد.

3. صندلی کارمندی

عموما در سازمان ها، اداره ها و شرکت ها، بخش عمده ای از پرسنل را کارمندان تشکیل می دهند. بنابراین صندلی انتخاب شده برای کارمندان باید به گونه ای باشد که از خستگی زیاد نیروها در طول روز جلوگیری کند. نشستن طولانی مدت کارمندان ایجاب می کند که از صندلی های ارگونومیک به عنوان صندلی های کارمندی استفاده شود. همچنین روکش مناسب برای این مدل صندلی روکش پارچه ای است تا مانع تعریق شود.

4. صندلی کارشناسی

در عمده خصوصیات همانند صندلی کارمندی است و صرفا ممکن است در جزئیاتی مانند ابعاد، رنگ و طراحی متفاوت از صندلی کارمندی باشد تا تمایز سطح کارشناس و کارمندان ساده را نشان دهد. این صندلی ها اغلب روکش چرم داشته و دارای 4 چرخ هستند.

5. صندلی کامپیوتر

طراحی این صندلی ها به گونه ای است که در کنار میز کامپیوتر قابل استفاده باشند و ارگونومیک بودن آنها حائز اهمیت است. بعضا دارای 5 پایه چرخدار هستند تا حرکت با آنها آسان تر باشد. پشتی این صندلی ها باید قابلیت عقب رفتن و ایجاد زاویه 110 درجه را داشته باشند چرا که این زاویه بهترین زاویه کار کردن با کامپیوتر بوده و کمترین فشار را به کمر وارد می کند. داشتن پشت سری نیز از وارد شدن فشار زیاد به گردن می کاهد.

6. صندلی اپراتوری

این مدل صندلی که به نوعی صندلی کامپیوتر نیز می باشد، مناسب پرسنلی است که وظایف اپراتوری و پشتیبانی داشته و بطور مداوم پشت کامپیوتر هستند. لازم است این صندلی ها ارگونومیک باشند، بنابراین فرم آنها به گونه ای است که از کمر حمایت می کنند. این صندلی ها فضای زیادی اشغال نکرده و مناسب فضاهای کاری شلوغ هستند. بهتر است روکش آنها به گونه ای باشد تا از تعریق زیاد کاربر جلوگیری کند. همانند صندلی کامپیوتر پایه 5 پر داشته و حرکت آنها آسان است.

7. صندلی پذیرش

این صندلی ها عموما برای ارباب رجوع و مهمان بوده و در قسمت پذیرش اداره یا شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی ساده ای دارند و پایه آنها، پایه سورتمه ای است. در ساخت آنها اغلب از پلاستیک و چوب بکار گرفته می شود و طرح ها و رنگ های متنوعی دارند تا در محیط های مختلف و با دکوراسیون های گوناگون قابل استفاده باشند.

 

منبع :پارتیشن ساز

0/5
دیدگاه شما

برای ارسال دیدگاه لطفا ابتدا وارد سایت شوید .

وارد شوید

برگشت به بالا
ارائه دهنده مبلمان و میز و صندلی های اداری